Moravská gobelínová manufaktura, spol. s r. o., připravila ve spolupráci s Městským muzeem Moravská Třebová jedinečnou výstavu, kterou lze během letní sezóny, tj. až do 30. září, navštívit na zámku v Moravské Třebové, právem označovaném za renesanční perlu České republiky.
 
Za vznikem této výstavy stojí příkladný počin, a to restaurování jedné z nejvýznamnějších památek Moravské Třebové – renesančního gobelínu Ifigenie u Taurů. Restaurátorský zásah provedla Moravská gobelínová manufaktura v letech 2020 a 2021 a byl finančně podpořen z dotace Ministerstva kultury České republiky. Péče o kulturní dědictví je považována za jeden z ukazatelů kulturnosti dané společnosti a její civilizační vyspělosti. Přijmout odpovědnost za odkaz minulosti, zprostředkovat jeho význam a poselství současníkům a uchovat jej budoucím generacím je předně výsostným posláním muzeí. A muzeum v Moravské Třebové se své role zhostilo vskutku chvályhodně. Obnovu díla zvýznamnilo navíc přidanou hodnotou, a to uspořádáním výstavy věnované umění gobelínů v úctyhodném rozpětí více než pěti století, od zlaté éry výroby tapiserií v Evropě až po přítomnost. Na výstavě jsou prezentovány exponáty pocházející jak z veřejných sbírek muzeí v Moravské Třebové a Opavě, tak ze soukromého vlastnictví, včetně kolekce z majetku valašskomeziříčské gobelínky. 
 
Renesanční a barokní gobelíny zhotovené v tehdejších hlavních centrech výroby gobelínů – v Belgii a Francii – jsou prezentovány v pozoruhodném dialogu s tvorbou nejstarší české gobelínové dílny založené na konci 19. století a doposud činné ve Valašském Meziříčí. Současná Moravská gobelínová manufaktura důstojně navazuje na odkaz věhlasných evropských gobelínových dílen a tapiserie pojímá jako monumentální a reprezentativní umění do architektury, vytváří velkorysé unikátní tematické série, ctí klasickou gobelínovou techniku a uměleckořemeslnou kvalitu provedení a zejména tvůrčím způsobem převádí předlohy předních výtvarných umělců své doby do textilního díla – tapiserie. K vynikajícím realizacím poslední doby pak patří např. vystavený gobelín Nahý v trní, vytvořený dle předlohy malíře Mikuláše Medka.
 
Gobelínová dílna ve Valašském Meziříčí je také předním restaurátorským ateliérem v České republice (s působností již od poloviny minulého století), kde je preferována časově, finančně a technicky náročná rekonstrukční metoda „jehly a nitě“. Každé restaurované dílo představuje individuální problém k řešení, který je podmíněný stářím artefaktu a jeho dochovaným stavem, kvalitou textilního materiálu a mírou jeho degradace, použitými barvivy, četností a charakterem předcházejících laických i profesionálních oprav a předpokládaným využitím díla. Proces restaurování je tak procesem interpretace. Je tvůrčí cestou hledání a nalézání jak celkové koncepce, tak i dílčích rozhodnutí. Je kreativním a erudovaným sledem postupů, založeným na respektu a citlivosti k restaurovanému či rekonstruovanému dílu, na mezigenerační zkušenosti restaurátorského pracoviště i na představě vedoucího týmu, k jakému optimálnímu výsledku mají prováděné práce směřovat.
 
Obě činnosti paralelně probíhající v gobelínové dílně, a to jak restaurování historických tapiserií, tak i tvorba nových realizací, se pozitivně ovlivňují, „rozvíjejí a kvalitativně rostou ve vzájemně se obohacující přirozené koexistenci“.